Тучная гора

Икона Богородицы «Тучная Гора». Опыт созерцания

И сны бегут, и правда обнажилась.

Простая перекладина креста.

Последний знак последнего листа, —

И книга жизни в вечности закрылась.

(мать Мария (Скобцова))

Отрок-Царь в багряно-золотом гиматии, с патрицианским клавом на белом, словно снег (Мк.9:3), хитоне, восседает как Судия.

В шуйце, левой руке Отрока, свиток, с которого будут скоро сняты все печати. Отрок взирает на землю, на которой стоит Церковь Его.

«Се, вся земля населена есть и молчит» (Зах.1:11)

Свиток перевязан четырехкратно, ибо в четырех концах вселенной, земли обитаемой и населенной, проповедано было Евангелие Сына Божия.

Черты складок опоясания, прилегающие к шуйце Судии и Отрока, Сына Божия, образуют фигуру серпа. Настал День Господень, День последней жатвы… Господин жатвы (Мф. 9:38) взирает на землю.

«И обратихся и возведох очи мои и видех, и се, серп летящь». (Зах.5:1) – пишет один из последних пророков Израиля, Захария, писавший о суде Бога над Израилем и народами.

Жатва Его – конец века (Мф.13:39), конец земного и погруженного в тление мира, который тает от лица Божия, от лица Христа, ибо «светлый огнь» Его Божества, пронизывающего Плоть Его человеческую, сияет новой зарей над уставшим и дряхлым миром.

И гиматий Сына Человеческого, Сына Мариина, горит божественным золотом, через которое проступает алый цвет Его крови — светлым Божества огнем и нас озари! (Ирмос 7-ой песни воскресного канона, 3-го гласа)

Гора Божия, воплощенная в образе стройной, возвышающейся фигуры Богоматери – библейский символ Церкви Божией, которая, по слову пророка Исайи, откроет свет Эммануила всем народам земли.

“И будет в последние дни, гора дома Господня будет поставлена во главу гор и возвысится над холмами, и потекут к ней все народы” (Исаия 2:2)

Образ Исайи раскрывается в иконе дважды – и в самом образе Богоматери, держащей Сына Божия, пришедшего на Сион, Свою святую гору, и в образе храма Божия, что стоит на скале Духа.

Десница Богоматери бережно держит этот нерукосечный камень (Дан.2:44), увенчанный Крестом Сына Её – держит напротив Самого Младенца, что восседает на Ее деснице. Скала — символ Духа, действующего во Христе Воскресшем (Рим. 8:11; 1 Петр. 3:19), и живущего в Церкви Христовой.

Пророк Захария, говоривший в своей книге о многочисленных видениях, явленных ему во время строительства Второго Храма, во время возвращения ветхозаветной Церкви из Вавилонского плена, произносит и слова, повторенные Иисусом Христом во тьме Гефсиманской ночи, и слова которыми Евангелисты будут описывать Страсти Христовы:

Все эти пророчества принято было относить ко Дню Господню, Дню Суда и торжества Бога.

Ветхозаветная церковь готовилась к Дню Господню, чтобы достойно, как казалось в то время верующим, встретить его. Строгость поста, исполнение предписаний Закона…

И на этом фоне звучит обличение пророка:

«И когда вы едите и когда пьете, не для себя ли вы едите, не для себя ли вы пьете?… производите суд справедливый и оказывайте милость и сострадание каждый брату своему; вдовы и сироты, пришельца и бедного не притесняйте и зла друг против друга не мыслите в сердце вашем (Зах.7:6;9-10).

Да, так и будет судить людей Христос –

«Придите, благословенные Отца Моего, наследуйте царство, уготованное вам от создания мира. Потому что Я алкал (был голоден), и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; был странником, и вы приняли Меня; был наг, и вы одели Меня; был болен, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне» (Мф. 25:34-36).

Митрополит Антоний Сурожский говорил в одной из своих проповедей, посвященной этим словам Христа:

«Были ли вы человечны на земле? Когда перед вами стояло горе — подумали ли вы о том, чтобы утешить? Когда был голод, и холод, и тоска, и оставленность, и заключенность в тюрьме, и плен болезни — что вы сделали: пожалели или нет?»

Он – Благой Судия, Он – Пастырь, пришедший к нищим духом, а не к «исполнившим все заповеди» праведникам:

«И буду пасти овец, обреченных на заклание, овец поистине бедных» (Зах.11:7).

Они разделят с Ним Его Крест, а не попытаются купить у Него Царствие своими «праведными» делами. И они узнают Его, коснувшись ран от гвоздей на руках Его…

«И введу эту третью часть в огонь, и расплавлю их, как плавят серебро, и очищу их, как очищают золото: они будут призывать имя Мое, и Я услышу их и скажу: «это Мой народ», и они скажут: «Господь — Бог мой!» (Зах. 13:9)

Неслучайно скала с увенчанной крестом церковью в руке Богоматери напоминает еще и преломленный хлеб – ибо в Таинстве Евхаристии приходит к замершей в молчании земле Сын Божий.

Да молчит вся земля пред лицем Его (Авв.2:20)

В Великую Субботу гимн повторяет эти слова пророка, показывая их новую, безграничную глубину:

Да молчит всякая плоть человеча и да стоит со страхом и трепетом, и ничтоже земное в себе да помышляет: Царь бо царствующих и Господь господствующих приходит заклатися и датися в снедь верным.

(Да умолкнет всякая плоть и да стоит со страхом и трепетом, ни о чем земном не помышляя: ибо Царь царствующих и Господь господствующих приходит, чтобы заклаться и дать Себя в пищу верным).

Христос благословляет Церковь на скале Духа, благословляет Хлеб, который Сам приносит, как Иерей, в этой Церкви.

И станут ноги Его в тот день на горе Елеонской, которая перед лицем Иерусалима к востоку (Зах.14:4)

Гора тучная, гора, на которую сошел дождь – яркий образ псалма 67-го (ст.16-17).

Свт. Афанасий Великий говорил об этом псалме:

«В этом псалме пророк изображает пришествие Господне, низложение мысленных врагов и окончание духовного плена; а также учит, что Господь есть изведший древле сынов израильских из Египта. Сверх сего приявшим проповедь обещает дарование Духа Святого, присовокупляет утешение и Апостолам обетованием избавления от всякой скорби, постигшей их за проповедь»

В некоторых изводах иконы в складках риз Младенца угадываются очертания чаши, из которой, от чрева Его, струями золотого гиматия текут потоки живой воды, обещанной Христом в Евангелии (Ин.7:38).

«И будет в тот день, живые воды потекут из Иерусалима» (Зах.14:8)

Христос обновляет тех, кто ждал Его, кто рад Ему, кто сострадал Ему – обновляет возлюбленных Своих и мир Свой.

И Господь будет Царем над всею землею; в тот день будет Господь един, и имя Его едино. (Зах. 14:9

Отрок делает шаг – Он грядет.

«Я есмь Альфа и Омега, говорит Господь, Который есть и был и грядет, Вседержитель» (Откр.1:8)

«Христос грядет! Маранафа!» – это возглас ранних христиан запечатлен в словах Откровения Иоанна Богослова, и полон пасхальной радости. Наш Бог идет переплавить мир – и нам уже знакома заря новой жизни, познанной нами в преломлении Его Хлеба.

И прекрасные слова пасхальной службы, взятые из 67-го псалма, где речь идет о Божией Горе – плодоносной, напоенной дождем Духа Горе Тучной, скоро будут воспеты нами, встречающими Воскресшего из гроба:

Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его (67:1)

Возвести очи горе

Смотреть что такое «Возвести очи горе» в других словарях:

  • горе — 1. го/ре я; ср. см. тж. горе 2., горе 3., горюшко 1) Глубокая печаль, скорбь, глубокое душевное страдание. Пережить, испытать, видеть горе. Причинить, принести кому л. горе. Сочувствовать чьему л. горю. Неутешное горе … Словарь многих выражений

  • горе́ — нареч. книжн. устар. Ввысь, к небу. Возвести очи горе. Воздеть руки горе … Малый академический словарь

  • горе — I. ГОРЕ я; ср. 1. Глубокая печаль, скорбь, глубокое душевное страдание. Пережить, испытать, видеть г. Причинить, принести кому л. г. Сочувствовать чьему л. горю. Неутешное г. Своё, собственное г. Убитый горем. Поседеть от горя. С горя заболеть,… … Энциклопедический словарь

  • ОКО — Аргусово око. Книжн. О бдительном, всевидящем стороже. /em> Восходит к греческой мифологии. БМС 1998, 419. Всевидящее око. Книжн. О человеку, которому все известно, от которого ничего нельзя утаить. БТС, 158; Янин 2003, 73; ШЗФ 2001, 46./em>… … Большой словарь русских поговорок

  • Иоанн IV Васильевич Грозный — — царь и великий князь всея Руси, старший сын великого князя Василия ??? Иоанновича и второй супруги его Елены Васильевны, урожденной княжны Глинской, род. 25 августа 1530 г., вступил на великокняжеский престол 4 декабря 1533 г., венчан на… … Большая биографическая энциклопедия

  • ВЛАДИМИРСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ — (празд. 21 мая, 23 июня, 26 авг.), самая ранняя из известных сохранившихся чудотворных икон Др. Руси, одна из великих святынь России. История ее почитания, подробно зафиксированная в летописях и сказаниях, отличается глубокой духовной связью… … Православная энциклопедия

  • ВЛАДИМИР (ВАСИЛИЙ) СВЯТОСЛАВИЧ — (ок. 960 15.07.1015, с. Берестово под Киевом), равноап. (пам. 15 июля и 10 окт. в Соборе Волынских святых), кн. киевский (978 1015), креститель Руси, сын киевского кн. Святослава Игоревича (ок. 960 972), внук равноап. киевской кнг. Ольги († 969) … Православная энциклопедия

  • Беллини, Джованни — У этого термина существуют и другие значения, см. Беллини. Джованни Беллини итал. Giovanni Bellini … Википедия

  • Сура 6. Скот — 1. Хвала Аллаху, Кто небеса и землю создал, Устроил мрак и свет! И все же те, кто не уверовал (в Него), Других придумывают в равные Ему. 2. Он Тот, Кто вас из глины создал И срок установил (для вашей жизни), И у Него назначен срок другой. И все… … Коран. Перевод В. Порохового

Икона Божией Матери «Тучная гора». Православный календарь на 6 апреля

6 апреля (24 марта по «старому стилю» — церковному юлианскому календарю). Понедельник 6-й седмицы Великого поста. Согласно церковному Уставу, сегодня на трапезе благословляется сухоядение – невареная постная пища без растительного масла (любые послабления в посте воцерковлённым людям важно согласовывать со своим духовником). Далее коротко расскажем о святых и святыне, чей день приходится на 6 апреля.

* * *

Икона Божией Матери «Тучная гора». Вознесенский собор Твери. Этот древний храм, находящийся в самом центре города, за свою историю пережил немало. В XVII веке он был сожжён дотла польско-литовскими интервентами, в советские годы перестраивался под выставочный павильон. И только в 1993 году в Вознесенском соборе возобновились богослужения. Храм славится многими православными святынями, в числе которых мощи священномученика Фаддея (Успенского) и почитаемый список уникальной иконы Пресвятой Богородицы, именуемой «Тучная гора».

Вот как описывается происхождение этой святыни в одном из церковных исторических источников:

В XVII веке икона «Тучная гора» была подарена настоятелем одного из тверских монастырей Косме Волчанинову, который завещал своим потомкам свято хранить образ. Однако уже его внук пренебрёг семейной традицией и вынес икону на чердак. Вскоре произошла удивительная история: невестка Волчанинова в отчаянии решила покончить с жизнью. Но в самый последний момент ей явился старец и сказал: «Куда ты, несчастная, идёшь? Воротись назад! Иди, помолись Божией Матери Тучной Горе — и будешь жить хорошо и покойно». Женщина образумилась и рассказала всё родным. Икону немедленно отыскали, после чего в Твери и окрестностях началось её поистине всенародное почитание…

Тверская Заступница: 6 апреля – день иконы Божией Матери «Тучная гора»

Чудотворный образ хранился в семье Волчаниновых и их потомков Коняевых вплоть до 1866 года, когда был торжественно перенесён в Смоленский храм Твери. В советские годы, после закрытия Смоленского храма, икона «Тучная гора» исчезла. И была написана вновь только в 1993 году. Новый список также оказался чудотворным, о чём свидетельствуют многочисленные пожертвования, которые оставляют получившие помощь и исцеления от этой иконы люди. И вот уже более 20 лет почитаемый список «Тучной горы» хранится в тверском Вознесенском соборе. Где ежегодно в день этой иконы Пресвятой Богородицы совершаются торжественные богослужения, которые возглавляет правящий архиерей.

* * *

Преподобный Захария Отверстый. Монах-отшельник IV столетия от Рождества Христова, которого за особое попечение о нищих и странниках прозвали «отверстым».

Преподобный Захария Отверстый. Фото: www.pravoslavie.ru

Святитель Артемий (Артемон), епископ Солунский, Селевкийский. Святой I-II веков, ученик первоверховного апостола Павла, который и рукоположил будущего святителя в епископский сан. Как говорится в его Житии:

Святой для страждущих являлся пристанищем спасения, для вдов и сирот — попечителем, для всех — чудотворным целителем души и тела…

Святитель Артемон Селевкийский. Фото: www.pravoslavie.ru

Преподобный Иаков Катанский, епископ, исповедник. Святой VIII-IX столетий, стойкий борец с еретиками-иконоборцами за истинное православное иконопочитание. За это был сослан и умер в изгнании.

Преподобный Захария Печерский, постник. Русский святой XIII-XIV веков, прославившийся особенно строгим постничеством и сподобившийся от Господа за великие духовные подвиги дара изгнания бесов.

Мученики Стефан и Пётр Казанские. Два татарина, принявшие мученическую смерть от мусульман за то, что в год взятия Казани русскими войсками (1552) приняли христианство.

Священномученик Владимир Панькин, пресвитер. Святой из числа новомучеников и исповедников Церкви Русской, православный священнослужитель, пострадавший в период советских богоборческих гонений в 1920 году.

* * *

Поздравляем православных христиан с днём сегодняшней святыни и всех святых, чья память совершается 6 апреля! Их же молитвами, Господи, спаси и помилуй нас!

Икона Богородицы «Тучная Гора»

Кондак 1

Избранная от всех родов людстих, Пресвятая Богородице, сосуде чистый, Невмещаемаго вместившая, Горо, еяже пределы до Царствия Божия достигают и ко Христу возводят зовущих Ти:

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Икос 1

Ангели со архангели дивяхуся древнему провидению Божию о Тебе, аще убо царь Давид прорече Тя псаломсте аки Гору Тучную, яко зря удел Твой земный, гору Афонскую, юже тучи покрываша во дне Твоего пришествия на ню, мы же покланяяся ныне всечестней иконе Твоей славословим Тя сице:

Радуйся, Дева Пречистая, паче всех дев архангелом обрадованная;

Pадуйся, Жено, Еяже утроба ширше облак тучных.

Радуйся, звездо, являющая Солнце;

Pадуйся, семя произрастившее Древо живота вечнаго.

Радуйся, двере непроходимая еюже пройде Создавший вся;

Pадуйся, попечение о людех неустанное.

Радуйся, Еюже рай обновляется;

Pадуйся, Еяже молитва непристанно возносится к Богу.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 2

Видя под покровом твоим Гору святую Афонскую, истинный раб Божий Савватие, напечатле в душе своей образ Твой святый с горою в руце, Церковью на ней и благословляющим ю Богомладенцем, Спасителем нашим, Емуже песнь воспеваем присно: Аллилуия.

Икос 2

Разумея глубину духовнаго сего образа и возвратяся в землю отчую богомудре отче наш Савватие научи иноцев Воршина монастыря како на святей иконе Твоей изобразити Тя, чудотворящую выну, всего ангельского образа Заступницу и во бдениех полнощных чистым сердцем воспевати Ти сицевая:

Радуйся, игуменов право устрояющих обители Божия присная Похвало;

Pадуйся, иноцев смиренных и пречестных Отрадо.

Радуйся, целомудрия училище благое;

Pадуйся, нестяжавых земные блага небесное дивное наследие.

Радуйся, послушание до конца исполнивших превечная Славо;

Pадуйся, незлобивых и кротких извечное обетованное Блаженство.

Радуйся, милующих Милость, сердца верных согревающая;

Pадуйся, не токмо иноцев но и мирян Заступающая.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 3

Сила вышняго осеняет всякого с верою и благоговением припадающаго к честному образу Твоему, покланяяся Первообразу и Богу Слову, яко Цвету благоуханному на усыренной почве Тучной Горы процветшему, Емуже со умилением вопием: Аллилуия.

Икос 3

Имуще благое намерение поработати во славу Господню и ради Пречистой Его Матери благочестивый тферитянин Косма потрудися паче уговора с игуменом Воршинским на устроении соборней церкви в честь Вознесения Божия. Той же игумен добрый видя его рвение и благодаря трудника сего рекл еси: избери себе в мзду любую икону, яже зряше во святей обители сей. Трудник же добрый избра позабытый братией на клиросе образ Богородицы и обретши его возопил с веселием к Тебе сицевая:

Радуйся, забвенных святынь обретение;

Pадуйся, благочестивым и трудящимся вспоможение.

Радуйся, с Неюже сорадуются ангели;

Pадуйся, о Нейже непрестанно трепещут демони.

Радуйся, яко в славе вечной пребываеши;

Pадуйся, яко во свете любве Отчей с Присносущим Сыном Своим сретилася еси.

Радуйся, во движениях Духа Божия Благодати исполнилася еси;

Pадуйся, Троическаго благословения в Рождестве Своем сподобилася еси.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 4

Бурю злых прилогов потопляя в благодати сердечней любви Твоей к роду человеческому, иноцы проводиша святую икону Твою. Благочестивый же Косма, испросиша благословения Твоего в путь отыде в дом свой, радостно воспевая за сей многоценный дар Превечному Богу: Аллилуия.

Икос 4

Слышаша о великих милостях Божией Матери но не уразумеша ничесоже и повинуяся обычаям лукавым потомки Космы небреженни ко святей Твоей иконе быша, и предаде забвению ю в грязном чулане, мы же видя и в себе множество небрежений, но понуждаемии Тобою исправить нрав свой к благочестию благодарно вопием Ти сице:

Радуйся, неумолчный Источниче молитв о нас к Богу Вышнему;

Pадуйся, Радосте светлая паче всякия земныя радости.

Радуйся, ко благому нас направляющая;

Pадуйся, присное попечение и о чадех наших являющая.

Радуйся, сирых усыновление;

Pадуйся, вдовиц надежное заступление.

Радуйся, душ теплохладных по Бозе разгорячение;

Pадуйся, небреженных ко святыни нелицеприятное осуждение.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 5

Яко боготечней звезде покланяемся ныне пречестней иконе Твоей зряще ю источником многих исцелений и кладезем всемощныя помощи Твоея супротив силы бесовския, возстающия на верных чад Церкви Божией, ихже восприяла еси в сыновство вкупе со святым апостолом Иоанном, егда Сын Твой Божественный висяй на Древе Крестнем рекл еси: «Жено, се сын Твой». Мы же благодарне за Матерь таковую рода нашего вопием Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще муку сердечную молодой жены от мужнего злаго буйства, яко та не може претерпети боле и готова согрешити несмываемым грехом самоубиения, Приснодева посла единаго святаго от лика преподобных. Сей инок дивный предста пред отчаянной и рекл еси к ней «Куда ты грядешь, безумная?» И повеле ей обрящи на чердаке всечестный и славный образ Владычицы именуемый Тучная Горо и помолитися пред ним и буде ослаба ей и радость велия. И посем инок изчезе. Та же жена соблюла бе реченное и исполниша вся и вся бе тако. Мы же дивящеся чуду сему благодарно вопием Ти:

Радуйся, домов христианстих от бурь житейстих надежное защищение;

Pадуйся, браков православных доброе благословение.

Радуйся, родителей о малых чадех присная Радосте;

Pадуйся, чадом убедительное поучение.

Радуйся, Попечительная о мудрой и умащенной старости;

Pадуйся, радостной и целомудренной юности Наставнице.

Радуйся, жестоких и злобных мужей умиротворение;

Pадуйся, буиих жен тишайшее упокоение.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 6

Проповеда чудо велие от святей иконы Твоей ко всем жителям града Твери, и видя яко дивяхуся и радовася христианы благочестивыя, зряше во святей иконе Твоей готовое заступление о граде сем, и о всей земли Русской, установися праздник о чуде Богородицы и мы ликуя о сем благодарим Господа поя Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия слава велия о чудесных знамениях бывших при святей иконе Твоей, и привлекла еси к ней мнозих богомольцев, чающих получити от неисчетных щедрот Твоих, и мы ныне помощи от Тебя требуя восхваляем Ти сице:

Радуйся, град Твой Тверь от всякия напраслины избавляющая;

Pадуйся, и вся иныя грады российстие охраняющая.

Радуйся, Еюже храними и веси вси;

Pадуйся, Еяже покров покрывает всяк язык православный.

Радуйся, умаляющая велиих;

Pадуйся, удобряющая малых.

Радуйся, с Неюже присно радуемся о грядущем спасении;

Pадуйся, с Неюже горце плачем о гресех и падениех наших.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 7

Хотящу явити любовь свою всякому человеку грядущему в мир Человеколюбец Бог даровал еси нам Пречистую Свою Матерь яко щедрую Молитвенницу о немощех наших, мы же от нея научаемся добрым навыком молитвы и пения Сыну Ея и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 7

Новая показася радость по Бозе, во терпении и любве, познаем ея благие плоды от молитв и бдений пред иконою Твоею проводимых. Но что праведному бремя легкое, то для грешнаго иго нестерпимое, тако и ныне не все на пир Божий званнии обретаются аки избрании, обаче Ты и по тем такожде печалуешься и молишь божественнаго своего Сына, да даст ослабу и помощь малодушным и маловерам, ихже Он со святыми своими купно искупи Кровию Своею. Мы же ведая Твое о нас многогрешных попечение молим тя выну:

Радуйся, грешных от греха воззвание;

Pадуйся, скорбных ко смирению наставление.

Радуйся, кающимся полное прощение;

Pадуйся, гордым строгое запрещение.

Радуйся, воинам Христовым твердость духа и отвагу подающая;

Pадуйся, злочестивых врагов обращающая в страх и трепет.

Радуйся, уставших от трудов ослабо;

Pадуйся, отчаянных от горя утешение.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 8

Странное чудо в Тебе показа Господь, яко Дева бе и по Рождестве Дева пребываеши. Не точию во успении пребыла еси и во гробе, но и от земли телесно вознесена бяше Сыном Твоим, аще и в Небесех ныне суща, херувимов честнейши и серафимов славнейши, обаче не обрете Тя отцы боговидцы тамо, понеже Ты абие снизшла еси в помощь людем, научая их пети: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бе в вышних но и о нижних присно неотступное попечение имаши. Мы же во образе Тучней Горы видем весь сонм глаголов Божиих к человечеству: Гору Синайскую, тамо Закон Моисею дадеся; Гору Сионскую, тамо обрете народ избранный святыню себе; Гору Фаворскую, тамо открыся апостолом в Сыне Твоем малая часть Силы и Славы Его, Гору Елеонскую от нея же Вознесеся Христос, Гору Афонскую, тамо Ты присно со иноцами до скончания века, яка и с нами зде. Мы же видя в сем образе завет между нами и Тобою Владычице воспеваем Тя сице:

Радуйся, православную веру исповедывать всех научающая;

Pадуйся, злаго еретичества бежати призывающая.

Радуйся, Божиих глаголов верное толкование сообщающая;

Pадуйся, прежде проглаголанная пророки.

Радуйся, пастырям в проповедях высокое вдохновение;

Pадуйся, богословам в трудах благое вспоможение.

Радуйся, архиереом благосердечным мудрая Учительнице;

Pадуйся, иереом молитвенным высокая Вдохновительнице.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 9

Всякое естество недоумеваша о чудней проповеди о Тебе, егда рече древний пророк Захария «Кто ты еси Горо великая, пред лицем Зоровавеля», той же основаша вторый Храм во Иерусалиме, ты же еси основа всей Церкви Божией, питавшая млеком Питающего всех своим Телом и Кровию, ему же песнь воспеваем: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя яко юроды гугнивыя жалким лепетом не возмогут прорещи речей вразумительных и о малой толике от безчисленных чудес при иконе Твоей являемых, мы же с любовью и верою припадаем и лобызаем ю и с сердечным трепетом воспеваем Ти сицевая:

Радуйся, любовию паче злата и бисера украшенная;

Pадуйся, Крине благоуханный благодати Божией.

Радуйся, Стамно исполненная чудес яко божественной манны;

Pадуйся, Кивоте в немже отобразися образ Божий.

Радуйся, слезами омывающая грехи чтущих Тя;

Pадуйся, Сосуде драгоценный в себе вселенную Сотворшаго имевшая.

Радуйся, наша Надежда несумненная;

Pадуйся, наша Броня и Покрове.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 10

Спасти хотяй матерей многих от греха отчаянния, от греха смертнаго, Ты явила еси от иконы Твоея именуемой Тучная Горо скорое вспоможение чадам их малым от многоразличных скорбей и болезней, радуя и отцев купно радостию велией, да воспоют со всеми чтущими икону Твою Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена крепкая была еси всем к Тебе прибегающим Владычице по прошествие времен возжелала еси Пречистая для чудотворной иконы Твоей имети свой престол в честь нея, и побудила еси древляго старца Коняева, выстроить оный в храме в честь смоленской иконы Твоей. Мы же видя нашего праотца таковое благое попечение, возглашаем Ти сице:

Радуйся, старцев благих тихая pадосте;

Pадуйся, строителем храмов Божиих неоскудеваемая помоще.

Радуйся, исполняющих Заповеди Божии небесная наградо;

Pадуйся, разве Тебе иныя по Бозе помощи таковыя не имамы.

Радуйся, преподобных благая предводительнице;

Pадуйся, мучеников венцами украсительнице.

Радуйся, святителей собор на небеси венчающая;

Pадуйся, безмездных добродеятелей Славо.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 11

Пение вознося Тебе внесоша святую икону Твою во храм Смоленский старец рече радостно: «Ныне отпущаеши Владыко», преосвященный же епископ Андрей приял еси икону сию чудотворную и водрузи ю в иконостас храмовый. Мы же дивяшеся о Промысле Божием иже бе храм той на высоцей горе, иде спасася народ во дни высокого излияния волжских вод, яко ныне же гора сия стала воистину горою Божией, горою Тучною. Памятуя сие воспеваем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприимную свещу собою являеши даруя скорбящим очесам облегчение и полное исцеление, людие же увозя в дальние пределы тверския земли благую весть о сем чуде возвещают, яко целебный елей от иконы Твоей являет благодать всемощную. Мы же видя сие с теми воспеваем Ти сице:

Радуйся, даже слепым очи отверзающая;

Pадуйся, безстыдным их на долго закрывающая.

Радуйся, глухим доброе слышание;

Pадуйся, наушников злых глухота.

Радуйся, немым уста глаголов благих исполняющая;

Pадуйся, злословия источники во веки затворяющая.

Радуйся, хромых хождение;

Pадуйся, расслабенных возстание.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 12

Благодать Твоя подается всем верующим во Христа Бога, злым же и безумным безбожником не знаемо даже слово сие, а не токмо действие благодати сей в человецех. Так и егда богомерзкие и богоборные власти безумствуя люте заливаше кровию христианстей град Тверь и низверже храм святый, иже бе икона Твоя «Тучная Горо», нача убивати друг друга и не знаша ни покоя, ни радости присно, ибо не вем яко пети Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Тя и славяще дивные Твоя о роде человеческом милости верные раби Божии хотя вновь обрести многомощную себе заступницу, добре постяся и моляся, изобрази внове образ Твой Богородице Тучная Горо и якоже древле той бе во святей соборней церкве Вознесения Воршинской обители, тако и ныне в Вознесенстем храме града Твери возобновися сего образа почитание, мы же видяще Божию милость о сих граде и храме честнем воспеваем Ти сицевая:

Радуйся, от Вознесения к Вознесению пришедшая;

Pадуйся, верных себе сынов и дщерей тамо нашедшая.

Радуйся, к Тебе приходящих Радосте;

Pадуйся, Тебе покланяющихся Отрадо.

Радуйся, добрых иконописцев благо творити управляющая;

Pадуйся, честных диаконов и иереев спасающая.

Радуйся, и певчим пети помогающая;

Pадуйся, и предстоящих, и молящихся Тебе от бед оберегающая.

Радуйся, Царице Небесная, Горо Тучная, Еюже к человецем сниде Бог.

Кондак 13

О всепетая Мати и Заступнице рода христианскаго. Призри на тяготы и скорби и беды нас отяготившия, ныне колена наша преклонше молим Тя во умилении сердечнем, приими сие малое моление и ниспосли и нам рабом от Тебе рождшагося Бога (имена) помощь, утверждение и вразумление, и сохрани наши семьи в мире, отжени всякую нашу болезнь и тяготу, обрати вспять всякого врага и супостата, привлецы к Себе и соедени в Бозе всех вопиющих Ему: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва ко Пресвятей Богородице

О, всемилостивая Владычице наша Пресвятая Богородице Марие! Призри на ны погибающия рабы Твоя, бехом бо мы мерзкия, бехом бо мы блудныя, бехом бо мы злоречивыя, а паче всего гордыя, ныне же видехом всю мерзость нашу пред очесами Господа и уже несмь достойны предстати пред лицем Его, и токмо Тя Владычице, яко Многомилостивую себе Заступницу призываем. О Мати Божия, во гресех сущих не остави нас. Надеждо наша несумненная, обнови нас в покаянии, возстави ко исполнению заповедей Божиих, учини нас в Церкве Святей и сотвори достойными Святаго Причастия Животворящим и Божественным и Страшным Тайнам; Ты бо присно молиши за ны Сына Своего и Бога, вемы яко много бо может моление матернее. И да испроси у Христа Бога здравия нам телесного, и яко Милостивая, облагодати души наша, посли мир и благое поспешение всем ближним нашим, призри на град наш хранимый покровом Твоим, емуже яви скорое заступление от чудотворныя и благолепныя святыя Твоея иконы, юже ныне благодарне лобызаем, и сохрани его и вся инии гради и веси и весь род православный от всяких напрасных бедствий; и отрази ересей нашествие от язык иноплеменных на нас находящия, расколы разори, распри и иныя разделения в Церкви Божией, яко елеем Твоим целебным, любовию нелицемерной умастив, надежно управи, да мирное и благочестивое житие будет в удел нам, и да сподобимся добрыя глаголы от Сына Твоего и Судии нашего слышати под Судом Его правым, Ему же слава и честь и поклонение со безначальным Его Отцем и Всеблагодатным Его Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва иная

К Тебе, Владычице, пред иконою Твоею, во умилении преклонив выю свою гордую, взываю: Се аз, грешный, от несущего к сущему воззван бых, но скоро за моя безчисленыя и мерзкия согрешения вновь в несущее во адовых безднах обращен буду; но из тьмы зловонныя грехов моих молюся Ти, Преблагая: спаси мя, умоли Сына Твоего пождати паки, да не пожрет мя днесь напрасныя смерть, и да по велицей милости Его и при благоприятной Твоей, Пречистая, помощи, обращуся от тьмы к Свету, от самолюбия к боголюбию, от неверия к вере, от зла ко благу, от богомерзости греха к преподобию; аще бо что человеку невозможно бысть, то Богу возможно, и да отныне послужу ко прославлению Сына Твоего, предадя ся всеблагой воле Его, дабы и мне приидти по страшнем судище Христовом ко благим и возлюбленным овцам пажити Его в радость присную и жизнь вечную. Аминь.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Тучная Гора»

Ґкаfістъ б9іей м™ри пред8 їкHною є3S тyчнаz горA

И#збрaннаz t всёхъ родHвъ людсти1хъ, прес™az бцdе, сосyде чи1стый, невмэщaемагw вмэсти1вшаz, горо2, є3sже предёлы до цrтвіz б9іz достигaютъ и3 ко хrтY возв0дzтъ зовyщихъ ти2:

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Јкосъ №

ЃгGли со ґрхaгGли дивsхусz дрeвнему провидёнію б9ію њ тебЁ, ѓще ќбw цaрь давjдъ проречE тS pал0мстэ ѓки горY тyчную, ћкw зрS ўдёлъ тв0й земнhй, горY ґfHнскую, ю4же тyчи покрывaша во днЁ твоегw2 пришeствіz на ню2, мh же покланszсz нhнэ всечтcнэй їкHнэ твоeй славосл0вимъ тS си1це:

Рaдуйсz дв7а пречcтаz, пaче всёхъ дёвъ ґрхaгGломъ њбрaдованнаz: рaдуйсz жeно, є3sже ўтр0ба ши1рше џблакъ тyчныхъ: рaдуйсz ѕвэздо2, kвлsющаz сlнце: рaдуйсz сёмz произрaстившее дрeво животA вёчнагw: рaдуйсz двeре непроходи1маz є4юже пр0йде создaвшій вс‰: рaдуйсz попечeніе њ лю1дэхъ неустaнное: рaдуйсz є4юже рaй њбновлsетсz: рaдуйсz є3sже моли1тва непристaннw возн0ситсz къ бGу.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ в7

Ви1дz под8 покр0вомъ твои1мъ горY с™yю ґfHнскую, и4стинный рaбъ б9ій саввaтіе, напечатлE въ душЁ своeй џбразъ тв0й с™hй съ гор0ю въ руцЁ, цRковью на нeй и3 бlгословлsющимъ ю5 бGомладeнцемъ, спcтелемъ нaшимъ, є3мyже пёснь воспэвaемъ при1снw: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

Разумёz глубинY дух0внаю сегw2 џбраза и3 возвратsсz въ зeмлю џтчую бGомyдре џтче нaшъ саввaтіе научи2 и4ноцєвъ в0ршина монастырS кaкw на с™ёй їкHнэ твоeй и3зoбрази1ти тS, чудотворsщую вhну, всегw2 ѓгGльскагw џбраза застyпницу и3 во бдёніехъ полн0щныхъ чи1стымъ сeрдцемъ воспэвaти ти2 сицєвaz:

Рaдуйсz и3гyменwвъ прaво ўстроsющихъ nби1тели б9іz при1снаz похвало2: рaдуйсz и4ноцєвъ смирeнныхъ и3 пречтcныхъ tрaдо.

Рaдуйсz цэломyдріz ўчи1лище бlг0е: рaдуйсz нестzжaвыхъ земнhе бlга нбcное ди1вное наслёдіе.

Рaдуйсz послушaніе до концA и3сп0лнившихъ превёчнаz слaво: рaдуйсz неѕлоби1выхъ и3 кр0ткихъ и3звёчное nбэтовaнное бlжeнство.

Рaдуйсz ми1лующихъ млcть, сердцA вёрныхъ согрэвaющаz: рaдуйсz не т0кмо и4ноцєвъ но и3 мірsнъ заступaющаz.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ G

Си1ла вhшнzгw њсэнsетъ всsкагw съ вёрою и3 бlгоговёніемъ припaдающагw къ чтcн0му џбразу твоемY, покланszсz первоo1бразу и3 бGу сл0ву, ћкw цвёту бlгоухaнному на ўсырeнной п0чвэ тyчной горы2 процвётшему, є3мyже со ўмилeніемъ вопіeмъ: Ґллилyіа.

Јкосъ G

И#мyще бlг0е намёреніе поработати во слaву гDню и3 рaди пречcтой є3гw2 м™ри бlгочести1вый тферитsнинъ космA потруди1сz пaче ўгов0ра съ и3гyменомъ в0ршинскимъ на ўстроeніи соб0рнэй цeркви въ чeсть вознесeніz б9іz. Т0й же и3гyменъ д0брый ви1дz є3гw2 рвeніе и3 бlгодарS трyдника сегw2 рeклъ є3си2: и3збери2 себE въ мздY любyю їкHну, ћже зрsше во с™ёй nби1тели сeй. Трyдникъ же д0брый и3збрA позабhтый брaтіей на кли1росэ џбразъ бцdы и3 њбрётши є3гw2 возопи1лъ съ весeліемъ къ тебЁ сицєвaz:

Рaдуйсz забвeнныхъ с™hнь њбрётеніе: рaдуйсz бlгочести1вымъ и3 трудsщимсz вспоможeніе.

Рaдуйсz съ нeюже сорaдуютсz ѓгGли: рaдуйсz њ нeйже непрестaннw трепeщутъ дeмони.

Рaдуйсz ћкw въ слaвэ вёчной пребывaеши: рaдуйсz ћкw во свётэ любвE џтчей съ присносyщимъ сн7омъ свои1мъ срётиласz є3си2.

Рaдуйсz во движeніzхъ д¦а б9іz бlгодaти и3сп0лниласz є3си2: рaдуйсz трbческагw бlгословeніz въ рождествЁ своeмъ спод0биласz є3си2.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ д7

Бyрю ѕлhхъ прил0гwвъ потоплsz въ бlгодaти сердeчнэй любви2 твоeй къ р0ду чlвёческому, и4ноцы проводи1ша с™yю їкHну твою2. Бlгочести1вый же космA, и3спроси1ша бlгословeніz твоегw2 въ пyть thде въ д0мъ св0й, рaдостнw воспэвaz за сeй многоцённый дaръ превёчному бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшаша њ вели1кихъ млcтzхъ б9іей м™ри но не ўразумёша ничес0же и3 повинyzсz nбы6чаzмъ лук†вымъ пот0мки космы2 небрeженни ко с™ёй твоeй їкHнэ бhша, и3 предадE забвeнію ю5 въ грsзномъ чулaнэ, мh же ви1дz и3 въ себЁ мн0жество небрежeній, но понуждaеміи тоб0ю и3спрaвить нрaвъ св0й къ бlгочeстію бlгодaрнw вопіeмъ ти2 си1це:

Рaдуйсz неум0лчный и3ст0чниче моли1твъ њ нaсъ къ бGу вhшнему: рaдуйсz рaдосте свётлаz пaче всsкіz земнhz рaдости.

Рaдуйсz ко бlг0му нaсъ направлsющаz: рaдуйсz при1сное попечeніе и3 њ чaдэхъ нaшихъ kвлsющаz.

Рaдуйсz си1рыхъ ўсыновлeніе: рaдуйсz вдови1цъ надeжное заступлeніе.

Рaдуйсz дyшъ теплохлaдныхъ по бз7э разгорzчeніе: рaдуйсz небрeженныхъ ко с™hни нелицепріsтное њсуждeніе.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ є7

Ћкw бGотeчнэй ѕвэздЁ покланsемсz нhнэ пречтcнёй їкHнэ твоeй зрsще ю5 и3ст0чникомъ мн0гихъ и3сцэлeній и3 клaдеземъ всем0щныz п0мощи твоеS супроти1въ си1лы бэс0вскіz, возстаю1щіz на вёрныхъ чaдъ цRкви б9іей, и5хже воспріsла є3си2 въ сын0вство вкyпэ со с™hмъ ґпcломъ їwaнномъ, є3гдA сн7ъ тв0й бжcтвенный висsй на дрeвэ кrтнэмъ рeклъ є3си2: жeно, сE сhнъ тв0й. Мh же бlгодaрне за м™рь таковyю р0да нaшегw вопіeмъ хrтY бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

Ви1дzще мyку сердeчную молод0й жены2 t мyжнегw ѕлaгw бyйства, ћкw та не м0же претерпёти б0лэ и3 гот0ва согрэши1ти несмывaемымъ грэх0мъ самоубіeніz, пrнодёва послA є3ди1нагw с™aгw t ли1ка прпdбныхъ. Сeй и4нокъ ди1вный предстA пред8 tчazнной и3 рeклъ є3си2 къ нeй: кудa ты грzдeшь, безyмнаz; И# повелЁ є4й њбрsщи на чердакЁ всечтcнhй и3 слaвный џбразъ вLчицы и3менyемый тyчнаz горо2 и3 помоли1тисz пред8 ни1мъ и3 бyде њслaба є4й и3 рaдость вeліz. И# посeмъ и4нокъ и3зчeзе. Тa же женA соблюлA бЁ речeнное и3 и3сп0лниша вс‰ и3 вс‰ бЁ тaко. Мh же дивsщесz чyду семY бlгодaрнw вопіeмъ ти2:

Рaдуйсz домHвъ хrтіaнстихъ t бyрь житeйстихъ надeжное защищeніе: рaдуйсz брaкwвъ правослaвныхъ д0брое бlгословeніе.

Рaдуйсz роди1телей њ мaлыхъ чaдэхъ при1снаz рaдосте: рaдуйсz чaдwмъ ўбэди1тельное поучeніе.

Рaдуйсz попечи1тельнаz њ мyдрой и3 ўмащeнной стaрости: рaдуйсz рaдостной и3 цэломyдренной ю4ности настaвнице.

Рaдуйсz жест0кихъ и3 ѕл0бныхъ мужeй ўмиротворeніе: рaдуйсz бyіихъ жeнъ тишaйшее ўпокоeніе.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ ѕ7

Проповёда чyдо вeліе t с™ёй їкHны твоeй ко всBмъ жи1телzмъ грaда твeри, и3 ви1дz ћкw дивsхусz и3 рaдовасz хrтіaны бlгочести1выz, зрsше во с™ёй їкHнэ твоeй гот0вое заступлeніе њ градЁ сeмъ, и3 њ всeй земли2 рyсской, ўстанови1сz прaздникъ њ чyдэ бцdы и3 мы2 ликyz њ сeмъ бlгодари1мъ гDа поS є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

ВозсіS слaва вeліz њ чудeсныхъ знaменіzхъ бhвшихъ при с™ёй їкHнэ твоeй, и3 привлеклA є3си2 къ нeй мн0зихъ бGом0льцєвъ, чaющихъ получи1ти t неисчeтныхъ щедрHтъ твои1хъ, и3 мы2 нhнэ п0мощи t тебS трeбуz восхвалsемъ ти2 си1це:

Рaдуйсz грaдъ тв0й твeрь t всsкіz напрaслины и3збавлsющаz: рaдуйсz и3 вс‰ и3нhz грaды рwссjйстіе њхранsющаz.

Рaдуйсz є4юже храни1ми и3 вє1си вси2: рaдуйсz є3sже покр0въ покрывaетъ всsкъ kзhкъ правослaвный.

Рaдуйсz ўмалsющаz вeліихъ: рaдуйсz ўдобрsющаz мaлыхъ.

Рaдуйсz съ нeюже при1снw рaдуемсz њ грzдyщемъ сп7сeніи: рaдуйсz съ нeюже г0рцэ плaчемъ њ грэсёхъ и3 падeніехъ нaшихъ.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ з7

Хотsщу kви1ти люб0вь свою2 всsкому человёку грzдyщему въ мjръ чlвэколю1бецъ бGъ даровaлъ є3си2 нaмъ пречcтую свою2 м™рь ћкw щeдрую моли1твенницу њ нeмощехъ нaшихъ, мh же t неS научaемсz дHбрымъ нaвыкwмъ моли1твы и3 пёніz сн7у є3S и3 бGу нaшему: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

Н0ваz показaсz рaдость по бз7э, во терпёніи и3 любвE, познaемъ є3S бlгjе плоды2 t моли1твъ и3 бдёній пред8 їкHною твоeю проводи1мыхъ. Но что2 прaведнwму брeмz лeгкое, то длz грёшнагw и4го нестерпи1мое, тaко и3 нhнэ не всE на пи1ръ б9іій звaнніи њбрэтaютсz ѓки и3збрaніи, nбaче Ты2 и3 по тёмъ тaкожде печaлуешьсz и3 м0лишь бжcтвеннагw своегw2 сн7а, да дaстъ њслaбу и3 п0мощь малодyшнымъ и3 маловёрамъ, и5хже џнъ со с™hми свои1ми ўкyпнw и3скупи2 кр0вію своeю. Мh же вёдаz твоE њ нaсъ многогрёшныхъ попечeніе м0лимъ тS вhну:

Рaдуйсz грёшныхъ t грэхA воззвaніе: рaдуйсz ск0рбныхъ ко смирeнію наставлeніе.

Рaдуйсz кaющимсz п0лное прощeніе: рaдуйсz г0рдымъ стр0гое запрещeніе.

Рaдуйсz в0инамъ хrт0вымъ твeрдость дyха и3 nтвaгу подаю1щаz: рaдуйсz ѕлочести1выхъ врагHвъ њбращaющаz въ стрaхъ и3 трeпетъ.

Рaдуйсz ўстaвшихъ t трудHвъ њслaбо: рaдуйсz tчazнныхъ t г0рz ўтэшeніе.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ }

Стрaнное чyдо въ тебЁ показA гDь, ћкw дв7а бЁ и3 по рождествЁ дв7а пребывaеши. Не т0чію во ўспёніи пребылA є3си2 и3 во гр0бэ, но и3 t земли2 тэлeснw вознесeна бsше сн7омъ твои1мъ, ѓще и3 въ нб7сёхъ нhнэ сyща, херувjмwвъ чтcнёйши и3 серафjмwвъ славнёйши, nбaче не њбрёте тS nтцы2 бGови1дцы тaмо, понeже ты2 ѓбіе снизшлA є3си2 въ п0мощь людє1мъ, научaz и5хъ пёти: Ґллилyіа.

Јкосъ }

ВсS бЁ въ вhшнихъ но и3 њ ни1жнихъ при1снw неtстyпное попечeніе и4маши. Мh же во џбразэ тyчнэй горы2 ви1дэмъ вeсь с0нмъ глаг0лwвъ б9іихъ къ чlвёчеству: горY сінaйскую, тaмо зак0нъ мwmсeю дадeсz: горY сіHнскую, тaмо њбрёте нар0дъ и3збрaнный с™hню себЁ: горY fавHрскую, тaмо tкрhсz ґпcломъ въ сн7э твоeмъ мaлаz чaсть си1лы и3 слaвы є3гw2: горY є3леHнскую t неs же вознесeсz хrт0съ: горY ґfHнскую, тaмо ты2 при1снw со и4ноцами до скончaніz вёка, ћкw и3 съ нaми здЁ. Мh же ви1дz въ сeмъ џбразе завётъ междY нaми и3 тоб0ю вLчице воспэвaемъ тS си1це:

Рaдуйсz правослaвную вёру и3сповёдывать всёхъ научaющаz: рaдуйсz ѕлaгw є3ретjчества бэжaти призывaющаz.

Рaдуйсz б9іихъ глаг0лwвъ вёрное толковaніе соoбщaющаz: рaдуйсz прeжде проглаг0ланнаz прbр0ки.

Рaдуйсz пaстырzмъ въ пр0повэдzхъ выс0кое вдохновeніе: рaдуйсz бGосл0вамъ въ трудaхъ бlг0е вспоможeніе.

Рaдуйсz ґрхіерewмъ бlгосердeчнымъ мyдраz ўчи1тельнице: рaдуйсz їерewмъ моли1твеннымъ выс0каz вдохнови1тельнице.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ f7

Всsкое є3стество2 недоумэвaша њ чyднэй пр0повэди њ тебЁ, є3гдA речE дрeвній прbр0къ захaріz кто2 ты2 є3си2 горо2 вели1каz, пред8 лицeмъ зоровaвелz, т0й же њсновaша вторhй хрaмъ во їеrли1мэ, тh же є3си2 nсн0ва всeй цRкви б9іей, питaвшаz млек0мъ питaющегw всёхъ свои1мъ тёломъ и3 кр0вію, є3мy же пёснь воспэвaемъ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

Вэт‡z многовэщ†нныz ћкw ю3р0ды гугни1выz жaлкимъ лeпетомъ не возм0гутъ прорещи2 речeй вразуми1тельныхъ и3 њ мaлой т0ликэ t безчи1сленныхъ чудeсъ при їкHнэ твоeй kвлsемыхъ, мh же съ люб0вью и3 вёрою припaдаемъ и3 лобызaемъ ю5 и3 съ сердeчнымъ трeпетомъ воспэвaемъ ти2 сицєвaz:

Рaдуйсz люб0вію пaче злaта и3 би1сера ўкрашeннаz: рaдуйсz крjне бlгоухaнный бlгодaти б9іей.

Рaдуйсz стaмно и3сп0лненнаz чудeсъ ћкw бжcтвенной мaнны: рaдуйсz ківHте въ нeмже toбрази1сz џбразъ б9ій.

Рaдуйсz слезaми њмывaющаz грэхи2 чтyщихъ тS: рaдуйсz сосyде драгоцённый въ себЁ вселeнную сотв0ршагw и3мёвшаz.

Рaдуйсz нaша надeжда несумнённаz: рaдуйсz нaша бр0нz и3 покр0ве.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ ‹

Сп7сти2 хотsй мaтерей мн0гихъ t грэхA tчazнніz, t грэхA смeртнагw, Ты2 kви1ла є3си2 t їкHны твоеS и3менyемой тyчнаz горо2 ск0рое вспоможeніе чaдамъ и5хъ мaлымъ t многоразли1чныхъ ск0рбей и3 болёзней, рaдуz и3 nтцє1въ ўкyпнw рaдостію вeліей, да воспою1тъ со всёми чтyщими їкHну твою2 хrтY бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

СтэнA крёпкаz былA є3си2 всBмъ къ тебЁ прибэг†ющимъ вLчице по прошeствіе времeнъ возжелaла є3си2 пречcтаz длz чудотв0рной їкHны твоeй и3мёти св0й прест0лъ въ чeсть неS, и3 побуди1ла є3си2 дрeвлzгw стaрца конsева, вhстроить џный въ хрaмэ въ чeсть смолeнской їкHны твоeй. Мh же ви1дz нaшегw прaoтца таков0е бlг0е попечeніе, возглашaемъ ти2 си1це:

Рaдуйсz стaрцєвъ бlги1хъ ти1хаz рaдосте: рaдуйсz строи1телємъ хрaмwвъ б9іихъ неwскудэвaемаz п0моще.

Рaдуйсz и3сполнsющихъ зaповэди б9іи нбcнаz нагрaдо: рaдуйсz рaзвэ тебє2 и3нhz по бз7э п0мощи таковhz не и4мамы.

Рaдуйсz прпdбныхъ бlгaz предводи1тельнице: рaдуйсz м§никwвъ вэнцaми ўкраси1тельнице.

Рaдуйсz с™и1телей соб0ръ на нб7си2 вэнчaющаz: рaдуйсz безмeздныхъ добродёzтелей слaво.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ №i

Пёніе возносS тебЁ внес0ша с™yю їкHну твою2 во хрaмъ смолeнскій стaрецъ речE рaдостнw: нhнэ tпущaеши вLко, преwсщ7eнный же є3пcкопъ ґндрeй пріsлъ є3си2 їкHну сію2 чудотв0рную и3 водрузи2 ю5 въ їкwностaсъ хрaмовый. Мh же дивsшесz њ пр0мыслэ б9іемъ и4же бЁ хрaмъ т0й на выс0цэй горЁ, и3дЁ сп7сaсz нар0дъ во дни2 выс0кагw и3зліsніz в0лжскихъ в0дъ, ћкw нhнэ же горA сіS стaла в0истину гор0ю б9іей, гор0ю тyчною. Памzтyz сіE воспэвaемъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свэтопріи1мную свэщY соб0ю kвлsеши дaруz скорбsщимъ nчесaмъ њблегчeніе и3 п0лное и3сцэлeніе, лю1діе же ўвозS въ дaльніе предёлы тверскjz земли2 бlгyю вёсть њ сeмъ чyдэ возвэщaютъ, ћкw цэлeбный є3лeй t їкHны твоeй kвлsетъ бlгодaть всем0щную. Мh же ви1дz сіE съ тёми воспэвaемъ ти2 си1це:

Рaдуйсz дaже слэпы6мъ џчи tверзaющаz: рaдуйсz безсты6днымъ и5хъ на д0лго закрывaющаz.

Рaдуйсz глухи6мъ д0брое слhшаніе: рaдуйсz наyшникwвъ ѕлhхъ глухотA.

Рaдуйсz нэмhмъ ўстA глаг0лwвъ бlги1хъ и3сполнsющаz: рaдуйсz ѕлосл0віz и3ст0чники во вёки затворsющаz.

Рaдуйсz хромhхъ хождeніе: рaдуйсz расслaбенныхъ возстaніе.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ в7i

Бlгодaть твоS подаeтсz всBмъ вBрующимъ во хrтA бGа, ѕлhмъ же и3 безyмнымъ безб0жникwмъ не знaемо дaже сл0во сіE, ґ не т0кмо дёйствіе бlгодaти сeй въ человёцэхъ. Тaкъ и3 є3гдA бGомeрзкіе и3 бGоб0рные влaсти безyмствуz лю1тэ заливaше кр0вію хrтіaнстэй грaдъ твeрь и3 ниѕвёрже хрaмъ с™hй, и4же бЁ їкHна твоS тyчнаz горо2, начA ўбивaти дрyгъ дрyга и3 не знaша ни пок0z, не рaдости при1снw и4бо не вёмъ ћкw пёти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще тS и3 слaвzще ди1вные тво‰ њ р0дэ чlвёческомъ млcти вёрные раби2 б9іи хотS вн0вь њбрёсти многом0щную себЁ застyпницу, д0брэ постsсz и3 молsсz, и3зoбрази2 вн0вэ џбразъ тв0й бцdе тyчнаz горо2 и3 ћкоже дрeвлэ т0й бЁ во с™Ёй соб0рнэй цeрквэ вознесeніz в0ршинской nби1тели, тaко и3 нhнэ въ вознесeнстэмъ хрaмэ грaда твери2 возобнови1сz сегw2 џбраза почитaніе, мh же ви1дzще б9ію млcть њ си1хъ градЁ и3 хрaмэ чтcнёмъ воспэвaемъ ти2 сицєвaz:

Рaдуйсz t вознесeніz къ вознесeнію пришeдшаz: рaдуйсz вёрныхъ себЁ сынHвъ и3 дщeрей тaмо нашeдшаz.

Рaдуйсz къ тебЁ приходsщихъ рaдосте: рaдуйсz тебЁ покланsющихсz tрaдо.

Рaдуйсz д0брыхъ їкwнопи1сцєвъ бlго твори1ти ўправлsющаz: рaдуйсz чтcнhхъ діaконwвъ и3 їерeєвъ сп7сaющаz.

Рaдуйсz и3 пёвчимъ пёти помогaющаz: рaдуйсz и3 предстоsщихъ и3 молsщихсz тебЁ t бёдъ њберегaющаz.

Рaдуйсz цRи1це нбcнаz, горо2 тyчнаz, є4юже къ чlвёцємъ сни1де бGъ.

Кондaкъ Gi

Q всепётаz м™и и3 застyпнице р0да хrтіaнскагw. При1зри на тzготы2 и3 скHрби и3 бёды нaсъ њтzготи1вшіz, нhнэ колBна н†ша прекл0нше м0лимъ тS во ўмилeніи сердeчнэмъ, пріими2 сіE мaлое молeніе и3 ниспосли2 и3 нaмъ рабHмъ t тебє2 р0ждшагосz бGа (и3менA) п0мощь, ўтверждeніе и3 вразумлeніе, и3 сохрани2 нaши сeмьи въ ми1рэ, tжени2 всsкую нaшу болёзнь и3 тzготY, њбрати2 вспsть всsкагw врагA и3 супостaта, привлецы2 къ себЁ и3 соедени2 въ бз7э всёхъ вопію1щихъ є3мY: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ чтeтсz три1жды. И# пaки јкосъ №-й и3 кондaкъ №-й.

Мlтва ко прес™ёй бцdэ

Q всемлcтиваz вLчице нaша прес™az бцdе мRjе. При1зри на ны2 погибaющіz рабы6 тво‰, бёхомъ бо мы2 мeрзкіz, бёхомъ бо мы2 блyдныz, бёхомъ бо мы2 ѕлоречи1выz, ґ пaче всегw2 г0рдыz, нhнэ же ви1дэхомъ всю2 мeрзость нaшу пред8 nчесaми гDа и3 ўжE нёсмь дост0йны предстaти пред8 лицeмъ є3гw2, и3 т0кмо тS вLчице, ћкw многомлcтивую себЁ застyпницу призывaемъ. Q м™и б9іz, во грэсёхъ сyщихъ не њстaви нaсъ. Надeждо нaша несумнённаz, њбнови2 нaсъ въ покаsніи, возстaви ко и3сполнeнію зaповэдей б9іихъ, ўчини2 нaсъ въ цRквэ с™ёй и3 сотвори2 дост0йными с™aгw причaстіz животворsщимъ и3 бжcтвеннымъ и3 стрaшнымъ тaйнамъ. Тh бо при1снw м0лиши за ны2 сн7а своегw2 и3 бGа, вёмы ћкw мн0гw бо м0жетъ молeніе мaтернее. И# да и3спроси2 ў хrтA бGа здрaвіz нaмъ тэлeснагw, и3 ћкw ми1лостиваz, њбlгодaти дyши н†ша, посли2 ми1ръ и3 бlг0е поспэшeніе всBмъ бли6жнимъ нaшимъ, при1зри на грaдъ нaшъ храни1мый покр0вомъ твои1мъ, є3мyже kви2 ск0рое заступлeніе t чудотв0рныz и3 бlголёпныz с™hz твоеS їкHны, ю4же нhнэ бlгодaрне лобызaемъ, и3 сохрани2 є3гw2 и3 вс‰ и4ніи грaди и3 вє1си и3 вeсь р0дъ правослaвный t всsкихъ напрaсныхъ бёдствій: и3 tрази2 є4ресей нашeствіе t kзы6къ и3ноплемeнныхъ на нaсъ находsщіz, раск0лы разори2, распри2 и3 и4ныz раздэлeніz въ цRкви б9іей, ћкw є3лeемъ твои1мъ цэлeбнымъ, люб0вію нелицемёрной ўмaстивъ, надeжнw ўпрaви, да ми1рное и3 бlгочести1вое житіE бyдетъ въ ўдёлъ нaмъ, и3 да спод0бимсz д0брыz глаг0лы t сн7а твоегw2 и3 судіи2 нaшегw слhшати под8 суд0мъ є3гw2 прaвымъ, є3мy же слaва и3 чeсть и3 поклонeніе со безначaльнымъ є3гw2 nц7eмъ и3 всебlгодaтнымъ є3гw2 д¦омъ нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вёкwвъ. Ґми1нь.

Мlтва и3нaz

Къ тебЁ, вLчице, пред8 їкHною твоeю, во ўмилeніи преклони1въ вhю свою2 г0рдую, взывaю: СE ѓзъ, грёшный, t несyщегw къ сyщему воззвaнъ бhхъ, но ск0ро за моS безчи1сленыz и3 мeрзкіz согрэшє1ніz вн0вь въ несyщее во ѓдовыхъ бeзднахъ њбращeнъ бyду: но и3з8 тмы2 ѕлов0нныz грэхHвъ мои1хъ молю1сz ти2, пребlгaz: сп7си мS, ўмоли2 сн7а твоегw2 пождaти пaки, да не пожрeтъ мS днeсь напрaсныz смeрть, и3 да по вели1цей млcти є3гw2 и3 при бlгопріsтной твоeй, пречcтаz, п0мощи, њбращyсz t тмы2 къ свёту, t самолю1біz къ бGолю1бію, t невёріz къ вёрэ, t ѕлA ко бlгу, t богомeрзости грэхA къ прпdбію: ѓще бо что2 человёку невозм0жно бhсть, то бGу возм0жнw, и3 да tнhнэ послужY ко прославлeнію сн7а твоегw2, предадs сz всебlг0й в0лэ є3гw2, дaбы и3 мнЁ пріидти2 по стрaшнэмъ сyдище хrт0вомъ ко бlги1мъ и3 возлю1бленнымъ nвцaмъ пaжити є3гw2 въ рaдость при1сную и3 жи1знь вёчную. Ґми1нь.

Закладка Постоянная ссылка.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *