Святой Геннадий икона

Преподобный Генна́дий Костромской, Любимоградский

Кондак 1

Избранный измлада Господу работати, подвизався добрым подвигом веры, течение твое доблестно скончал еси. Водворяяся же днесь в Небесных Селениих, молися еже избавитися нам от лютых обстояний, от всех зол и напастей, да зовем ти:

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Икос 1

Ангелскому житию восхотев подражати, измлада явился еси тщаливейший в дому Божием делатель, нося в сердцы законы и оправдания Его. Сего ради радостно вопием ти:

Радуйся, всякое мудрование плоти умертвивый.

Радуйся, еще от пелен путь истины познавый.

Радуйся, презревый вся суетная блага мира, Господа ради.

Радуйся, всею душею Богови прилепивыйся.

Радуйся, воине Царя Небеснаго.

Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся пред Ним.

Радуйся, благая отрасле благаго корене.

Радуйся, светильниче страны Любимоградския.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 2

Видаяще тя приснии еще юна зело, не отходяща от церкви, и пребывающа в посте и молитве, тщахуся ослабити духовный подвиг твой. Ты же, от юности твоея, вдавый сердце Богови, пребыл еси непоколебимь, духом горя, Господеви работая и воспевая: Аллилуиа.

Икос 2

Разум, исходяй от Отца светов, яко бисер драгий обрет, тем озаряемь, всяку мглу греховную далече отгнал еси от себе; управляемь же сый, яко путеводною звездою, в пустыню, сподобился еси очима твоима зрети труды и подвиги Корнилиа и внимати словесем мудрости его. Мы же восхваляюще тя вопием сице:

Радуйся, лучами Божия мудрости озаренный.

Радуйся, благодатною силою во всяцем деле блазе утвержденный.

Радуйся, похоть плоти, похоть очес и гордость житейскую низложивый.

Радуйся, некрадомое добродетелей сокровище стяжавый.

Радуйся, пустыню облагоухавый дел твоих добротою.

Радуйся, заблудших на путь заповедей и оправданий Господних наставивый.

Радуйся, иноком давый образ кротости и смиренномудрия.

Радуйся, обитель твою молитвами твоими ограждаяй и спасаяй.

Радуйся, Любима града прибежище и радование.

Радуйся, помощниче притекающих к тебе с верою.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 3

Силою, данною ти свыше, в пустынях подвизаяся, аще и многи напасти и озлобления от враг видимых и невидимых претерпел еси; обаче та вся доблестно победил еси, и козни их разрушил еси, воспевая к Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея от юности твоея всажден в сердцы твоем страх Божий, не дал сна очима твоима, и веждома твоима дремания, дондеже обрел еси в пустыни Любимоградской, при водах Сурских, место Господеви, селение Богу Иаковлю, и рекл еси: се покой мой во век века, зде вселюся, яко изволих и. Мы, чудящеся всеблагому о тебе Божию смотрению, вопием ти:

Радуйся, яко измлада познал и всею душею твоею возлюбил еси Отца Небеснаго.

Радуйся, яко вся суетная и тленная презрел еси.

Радуйся, яко вся земная, уметы быти вменил еси, взыскуя Иерусалима Горняго.

Радуйся, яко изволил еси подъяти всяко поношение паче, нежели вкушати временную греха сладость.

Радуйся, яко скорбьми многими вшел еси в радость Господа твоего.

Радуйся, яко странник и пришлец сый, создал еси дом Божий, храм Господеви, в немже от лет многих призвася святое имя Его.

Радуйся, вод Сурских ликование.

Радуйся, града Любима ограждение.

Радуйся, Костромских предел благолепное украшение.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 4

Бурю злоречия, клевет и шептания, по действу змия древнаго, исконнаго отца лжи, окаяннии воздвигоша на тя в обители доблестнаго Корнилиа. Обаче Господь, ведый избавляти и утешати преподобныя своя, обрати студ на главу враг твоих; тебе же на широту изведе, и постави на пространстве нозе твои, Емуже принося жертву хвалы и благодарения, вопиял еси выну: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша ближнии и дальнии, от днепровских до волжских стран о богоугодном житии твоем, твои подвизех и терпении мнозем; град же Москва, в пришествие твое с Серапионом и Уаром, чудящеся, из уст твоих прияша проречение, егда рекл еси непорочной, яко агницы сущей Анастасии: ты еси розга прекрасная, венцем царским будеши благоукрашена; еже и сбыстся во время свое. Хваляще Бога, давшаго ти дар прозрения, вопием:

Радуйся, духа пророчества богомудренным житием стяжавый.

Радуйся, благодатию душу свою ожививый и чистотою возвысивый ю.

Радуйся, сбытием пророчества обрадовавший царство православное.

Радуйся, яко рукою благочестивой Анастасии утрошася слезы многих.

Радуйся, яко царица суще, державцу Русския земли славу во благочестном жителстве приумножи.

Радуйся, яко отложив во успении венец тленный, сподоблся еси прияти венец славы нескончаемыя.

Радуйся, яко и мнозем женам, сущым в болезни и скорбех, помощь и утешение подавал еси.

Радуйся, яко и немощнии младенцы не отщетишася от твоея помощи, на цельбу и возраста преспеяние от святыя раки твоея получиша.

Радуйся, яко и всем притекающым ко гробу твоему скорый являешися помощник.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 5

Боготечной уподобився звезде, притекл еси от юга во страны севера; и лучами добродетелей твоих озарив пустыню любимоградскую, научал еси, отче, исповедатися Богу Небесному и пети имени Его, зовуще: Аллилуиа.

Икос 5

Видя благодать яже в тебе и дар Святаго Духа, царь Иоанн изволи, да и чада его твоею рукою, преподобне, обновляются в пакибытие. Мы же славяще Бога, возносящаго смиренных сердцем, и венчающаго их милостию и щедротами, взываем:

Радуйся, Геннадие, яко старцы и послуша тя и мудрии в совет твой внидоша.

Радуйся, яко и пред цари глаголал еси о судьбах и оправданиих Господних.

Радуйся, яко слово твое бысть выну во благодати, солию растворенно.

Радуйся, яко николиже слово праздно и гнило изыде из уст твоих, паче же вся бяху к назиданию верных.

Радуйся, яко был еси сосуд в честь, освящен, благопотребен Владыце.

Радуйся, яко соблюл еси таинство веры в чистой совести.

Радуйся, яко пребыл еси во истине благовествования.

Радуйся, яко ангелу благовестнику уподобился еси, предрек славу Анастасии, о нейже возвеселишася богатии и убозии.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 6

Пустынножительствовавый на Свире реце преподобный Александр, радостно прият тя с содругом твоим Феодором, и прозорливец сый, предпоказа в тебе благаго и мудраго иночествующым вождя и наставника. Слышавшии таковая проречения, прославиша Господа, глаголюще: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия, яко звезда утренняя, и яко луна полна во днех своих, слава подвигов, труждения и терпения твоего; пустыня бо возвести о тебе, и добродетели твоя окрест живущым поведа. Сего ради якоже они, такожде и мы благодаряще Бога, вопием ти:

Радуйся, презревый славу мира, ища Божия славы.

Радуйся, сбытие пророчества, еже о тебе, добре показавый.

Радуйся, явивыйся присный ревнователь преподобным Александру и Корнилию.

Радуйся, среди житейских обуреваний обретый тихое пристанище.

Радуйся, пустыню и езеро освятивый ангелоподобным жителством твоим.

Радуйся, положивый основание твердо обители твоей, и молитвами твоими оградивый ю.

Радуйся, образ честнаго жителства иноком собою давый.

Радуйся, словом и делом наказавый буия и строптивыя.

Радуйся, заблудших наставниче и всех притекающих к тебе скорый помощниче.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 7

Прославити хотя пустыню непроходную и просветити сидящыя во тме и сени смертней, всеблагий Бог, державным манием Василиа Иоанновича указует ти место, да созиждеши олтарь Богови и селение исповедающым имя святое Его. Ты же, Господу споспешествующу, сия соделав, с сонмом подвижников и со всеми, иже видеша благословение на делех рук твоимх, воспел еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новый и дивный злочестия обличитель явился еси, преподобне, егда святотатственную простершаго ко олтарю руку, разслаблением наказл еси; егда же исповеда грех свой пред тобою, и в раскаяние прииде, того благодатною силою исцелил еси, и на путь спасения наставил еси. Сего ради память твою, угодниче Божий, чествующе, зовем ти сице:

Радуйся, злочестия обличителю.

Радуйся, кающихся во гресех своих утешителю.

Радуйся, заблудших наставниче.

Радуйся, молитвами твоими подаваяй исцеление телесное, вкупе же и душевное.

Радуйся, заступничеством твоим низлагаяй демонская возстания.

Радуйся, благодатию яже в тебе подаваяй силы к животу и благочестию.

Радуйся, свыше данною ти премудростию умудряяй неразумныя.

Радуйся, яко всем притекающым к тебе с верою, присно подаеши утешение и радование.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 8

Странное чудо явися, егда немоществующий болярин Борис, прияв с благоговением посох от руки твоея, преподобне, здрав бысть. Иерей же Василий, гордостно презрев прятый от преподобнаго дар, и поверг оный, тяжко искушен бысть. Познав же грех свой, и принес покаяние Богу, прослави правду Его, и угодника Его, вопия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь ум вперив в горняя, единаго, искупльшаго нас Господа возлюбил еси, Тому последовал еси и Того язвы на теле своем носил еси, с Нимже и прославляешися днесь. Сего ради восхваляем тя:

Радуйся, обретый премудрость, юже никтоже от князей века сего разуме.

Радуйся, не духа мира сего приявый, но Духа Иже от Бога.

Радуйся, верою уразумевый тайны судеб Божиих.

Радуйся, показавый веру твою не в мудрости человечестей, но в силе Божией.

Радуйся, яко Града Небеснаго взыскал еси.

Радуйся, яко к Иерусалиму Небесному востекл еси.

Радуйся, яко на вечерю брака Агнча зван еси.

Радуйся, не к тому себе пожив, но Богови, днесь во Царствии Его вселяешися.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 9

Всякими духовными даровании украшен, всякия цельбы податель явился еси, блаженне. Темже хваляще и благодаряще Бога, вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Витии немотствоваху и мудрии века сего изумевахуся, видяще, како бесный, люте страждай, и путы железными связан сый, пред гробом твоим, преподобне, абие исцеле и воздаде хвалу Богови, дивному во святых Своих. Таяжде творяще, и мы глаголем:

Радуйся, силы многи сотворивый.

Радуйся, демонская сопротивувостания ни во что же вменивый.

Радуйся, обдержимых лютыми недугами уврачевавый.

Радуйся, безутешным утешение и радость о Господе подавый.

Радуйся, омраченных умом в разум истины приведый.

Радуйся, от сердечнаго окаменения и нечестия многих обративый к Богу.

Радуйся, яко немощствующым духом и телом простерл еси руку помощи.

Радуйся, яко безнадежных и отчаянных сущих, утвердил еси во уповании на Бога жива и истинна.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 10

Спасения иский, яко бисера многоценнаго, и к Богу душею возжадав, якоже елень на источники водныя, ничтоже земное в себе

помышлял еси; работая же Господеви со страхом и радуяся пред Ним с трепетом, сподобился еси, блаженне, с лики

избранных предстояти Престолу Царя славы, и присно воспевати: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и прибежище был еси, Геннадие, в веце сем: в пустыню бо, в ней же восхотел еси вдворитися, к тебе притекаху славнии земли, богатии и убози, вожделевающе, да приимут от руки твоея благословение, да слово уст твоих утешит, и молитва твоя оградит их от враг видимых и невидимых; и мы такожде, притекающе верою к раце твоей, и моляще о заступлении нас грешных и неключимых раб, вопием:

Радуйся, яко страстей возстание победил еси.

Радуйся, яко призывающих тя предварил еси в день озлобления.

Радуйся, яко потопляемых напастей бурею, изхитил еси из пучины зол.

Радуйся, яко влаемых волнами житейских попечений, к тихому пристанищу управил еси.

Радуйся, ищущих Царствия Небеснаго и правды его, молитвами твоими утверждаяй на камени заповедей Господних.

Радуйся, обители твоея столпе и утверждение.

Радуйся, подвизающихся во благочестии неусыпный спомощниче.

Радуйся, покаянныя слезы проливающих ко Господу сомолитвенниче.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 11

Пения и славословия, подвиги и молитвенныя труждения, паче же всего себе принесл еси, преподобне, в жертву живу, святу, благоугодну Богови. Сего ради, стяжав блаженное безсмертие, в чертозе Царя славы, с тмами тем безплотных сил ликовствуя, воспеваеши: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарной звезде уподобився, от Могилева града, от предел днепровских, аможе первии возсияша, посреде идольскаго нечестия, лучи благодатныя веры, притекл еси, да и во мраце пустыни костромския узрят людие славу Божию и чудеса Его поведят. Сия убо зрим ныне, и славяще Бога, глаголем:

Радуйся, напоивый себе струями вод благодатных.

Радуйся, утвердивый себе в вере, еюже просветися равноапостольный великий князь Владимир.

Радуйся, осиянный благословением святыя Афонския горы, почивающим на обители печерских чудотворцев.

Радуйся, их житию подражавый.

Радуйся, яко оставль богатство и славу дома отчаго, пустыню возлюбил еси.

Радуйся, яко хлад и зной и всяку тяготу понесл еси.

Радуйся, яко поругания и озлобления, Господа ради, претерпел еси.

Радуйся, яко в терпении мнозе стяжав душу свою, живот вечный наследовал еси.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 12

Благодать и силу данную ти от Бога, еже целити немощствующыя духом, немощствующыя телом, еже спасати погибающих и избавляти от лютых обстояний, даяти же даяния благая, с верою и любовию притекающым к тебе; знаменьми и чудесы научени суще, свемы. Темже молимся ти, преподобне, молися о нас, яко скобьми паче же многими грехми обдержими есмы выну, да ходатайством твоим улучивше спасение, воспоем Господеви: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще и превозносяще Бога, дивнаго во святых своих, благолепно чествуем святую память твою, угодниче; еще бо во днех плоти твоея чудодейственныя благодати был еси причастник; по блаженном успении твоем наследствуя с лики святых вечную жизнь, молиши о чтущих тя. Сего ради вопием:

Радуйся, прославивый Бога в души и телеси своем.

Радуйся, яко славы от человек не приял еси, слава же Господня осия тя.

Радуйся, яко обитая в Небесных селених, не оставляеши нас ходатайством твоим.

Радуйся, яко надеющеся на тя, возсылаем молитвы нашя и тобою хвалимся.

Радуйся, яко надежда притекающих к раце твоей с верою, николиже посрамися.

Радуйся, яко старцы и младенцы возрадовашася о тебе.

Радуйся, яко присный хранитель еси Любимоградския страны, сподобльшияся хранити святыя мощи твоя.

Радуйся, яко память твоя во благословении и чудеса твоя возвещаются в роды родов.

Радуйся, Геннадие, теплый наш к Богу молитвенниче и чудотворче.

Кондак 13

О святче Божий и чудотворче, преподобне Геннадие! Приими молитвы и благохваления наша, приносимыя тебе днесь, по достоянию, и не забуди нас притекающих к тебе, и ищущих помощи твоея и заступления. Паче же буди ходатай наш пред Богом; да отбегше нечестия, и избавльшеся от всякаго злаго обстояния, сподобимся наследити Царство Небесное, и тамо с лики святых, славити Отца и Сына и Святаго Духа, и во вся веки воспевати пред Ним: Аллилуиа.

Кондак сей глаголи трижды, таже икос 1-й и кондак 1-й.

Молитва преподобному Геннадию, Костромскому и Любимоградскому чудотворцу

Избранниче Божий и чудотворче, преподобный отче Геннадие! От юности твоея исполнен сый духа премудрости и разума, духа благочестия и страха Господня, и приим вся оружия Божия, препоясав чресла твоя истиною, оболкся в броню правды и обув нозе во уготование благовествования мира, над всеми же восприим щит веры, возмогл еси, яко добр воин Христов, вся стрелы лукаваго разжженыя угасити. Сего ради, водворяяся днесь, с лики безплотных сил, в обителех Отца Небеснаго, неувядаемым венцем увязен еси; и предстоя Престолу Царя славы Господа сил, имаши дерзновение возносити к Нему моления и благохваления твоя. Мы же окаяннии, возводяще из глубины зол очи и сердца наша к горнему Сиону, жилищу Бога Иаковля, молим тя, преподобне Геннадие: буди заступник и ходатай наш пред Богом и Господем нашим, Судиею праведнейшим, Егоже выну прогневляем, вогрешающе пред Ним. И якоже во дни плоти своея, дивная и преславная совершил еси, отче всехвальне, тако и ныне прешед от нас в обители Отца Небеснаго удиви ходатайством своим милость Господню на нас. Да отбегше нечестия и мирских похотей, Богови же благоугодивше, обрящем помощь Его во время благопотребно, и благословение на ны и на дела рук наших, и да сподобит нас наследити Царство Небесное, и с лики святых славити и воспевати пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

ГЕННАДИЙ КОСТРОМСКОЙ

Прп. Геннадий Костромской

Геннадий Костромской, Любимоградский (+ 1565), игумен, преподобный

Память 23 января, 19 августа (обрет. мощей), в Соборах Белорусских, Костромских и Ростово-Ярославских святых.

В миру Григорий, родился в городе Могилеве в богатой семье. Рано проявившаяся в нем любовь к храму, частое посещение монастырей вызывали недовольство родителей. Однако Григорий твердо решил посвятить себя Богу и, переодевшись в бедную одежду, тайно покинул родительский дом и направился в Москву. Посетив московские святыни, он, однако, не нашел себе здесь прибежища по духу и отправился в Новгородскую землю. Судьбу будущего подвижника решила встреча с преподобным Александром Свирским. По его благословению, Григорий направился в вологодские леса к преподобному Корнилию Комельскому и принял от него пострижение с именем Геннадий. Вместе со святым Корнилием Геннадий перешел в костромские леса. Здесь, на берегу Сурского озера, около 1529 года, возникает обитель Преображения Господня, названная впоследствии «Геннадиевым монастырем». Став игуменом, преподобный Геннадий не ослаблял монашеских подвигов, вместе с братией выходил на монастырские работы: рубил лес, носил дрова, делал свечи и пек просфоры. Любимым занятием преподобного было писание икон, которыми он украшал свою новую обитель. Он постоянно носил на себе тяжелые вериги.

За свою святую жизнь преподобный Геннадий получил от Господа дар прозорливости и чудотворения. Приехав по монастырским делам в Москву, в доме боярина Романа Юрьевича Захарьина он предрек его дочери Анастасии, что она будет царицей. И, действительно, царь Иоанн Грозный выбрал ее себе в супруги. Преподобный Геннадий исцелил от смертельной болезни вологодского епископа Киприана.

Преподобный Геннадий написал «Наставления духовного старца новоначальному иноку» и «Духовное завещание».

Скончался преподобный Геннадий 23 января 1565 года.

Житие преподобного Геннадия написано учеником его игуменом Алексием между 1584-1587 годами. В нем помещено духовное завещание, продиктованное самим преподобным Геннадием, где он заповедует соблюдать общежительный устав и постоянно трудиться, иметь мир со всеми, хранить собранные в монастыре книги и ум свой прилагать к пониманию их. Преподобный призывал: «Стремитесь к свету, а тьму оставляйте».

19 августа 1646 года совершилось его церковное прославление.

В 1644 году при разборке старого деревянного храма произошло обретение мощей преподобного Геннадия. Прославленные цельбоносной силой мощи долго почивали в Преображенском храме открыто, но потом по неизвестным причинам и неизвестно когда сокрыты под спуд. . В 1830-х годах игумен Палладий попытался осмотреть святые мощи. Когда начали разбирать кладку на месте раки, то случился сильный треск и трясение собора. Игумен и рабочие в страхе бежали из храма .

Тропарь

Яко пустыннолюбивая горлица, / от суетнаго и многомятежнаго мира в пустыню удалився, / чистотою и говением, молитвами и труждением / прославил еси Бога в душе и телеси своем. / И тако благочестно пожив, / явился еси, преподобне Геннадие, пустыни Любимоградския украшение, / иноком честнаго жития образ / и теплый молитвенник за всех, / притекающих к тебе с верою.

Использованные материалы

  • Житие на сайте Православие.Ru:

Яр. Еп. Вед. 1873г. №25 С. 202-203, ч. неоф.

«История монастыря», страница официального сайта Геннадиева монастыря —

Краткое житие преподобного Геннадия Костромского, Любимоградского

Святой Геннадий Костромской, в миру Григорий, родился в городе Могилеве от богатых русско-литовских бояр. С юности он отличался благочестием, любил посещать храм Божий и строго соблюдал посты, за что друзья смеялись над ним. Желая посвятить свою жизнь Богу, он тайно оставил родителей, дом и в одежде бедняка отправился в Россию. Посетив Москву и Новгород, он не нашел монастыря по своему духу и тогда отправился на реку Свирь к преподобному Александру. Святой Александр Свирский направил его в вологодские леса к преподобному Корнилию Комельскому, который и постриг его в иноческий чин с именем Геннадий. Некоторое время спустя преподобные Корнилий и Геннадий удалились на Сурское озеро, близ реки Костромы, где основали пустынь с двумя храмами. Эта пустынь впоследствии стала известной как Геннадиев монастырь. Преподобный Геннадий непрерывно трудился, пек просфоры и хлеб, рубил дрова, копал с братией пруды. Ради большего подвига он постоянно носил вериги. Он очень любил писать иконы и ими украшал храмы своей пустыни. За свою благочестивую жизнь святой Геннадий получил от Бога дар прозорливости и исцелений. Так, будучи в Москве, он предсказал дочери боярина Романа Захарьина, Анастасии Романовне, что она станет царицей. Действительно, она потом вышла замуж за царя Ивана Грозного и была его любимой женой. Сам царь Иван Грозный упросил преподобного стать крестным отцом его дочери. Преподобный Геннадий исцелил от смертельной болезни вологодского епископа Киприана.

Скончался преподобный Геннадий в 1565 году, а в 1644 г. были обретены его нетленные мощи. Преподобный Геннадий написал «Наставления духовного старца новоначальному иноку» и «Духовное завещание».

Полное житие преподобного Геннадия Костромского, Любимоградского

Преподобный Геннадий, названный во Святом Крещении Григорием, был единственным сыном боярина по имени Иоанна и жены его Елены, живших в Литовской земле. Григорий с детства любил посещать церковь Божию и постоянно пребывал среди церковного клира, посещая все службы. Родители были недовольны таким поведением сына и говорили ему:

– Зачем ты так делаешь? Разве ты – сторож церковный? Ты стыдишь нас перед людьми. Довольно с тебя ходить в церковь вместе с нами, а остальное время быть дома и в общении со сверстниками; особенно же не должно лишать себя покоя ночью.

Но Григорий отвечал:

– Любезные родители, не докучайте мне такими речами: я не хочу заниматься детскими играми. Бог творит, что хочет, а человек, что может; Дух же Святой наставляет всякого человека на путь истинный.

С тех пор Григорий стал помышлять о том, как бы ему уйти в русскую страну и там поселиться в какой-либо святой обители и подвизаться подвигом добрым.

И вот, улучив благоприятное время, он ушел от родителей, снял с себя светлое платье и отдал бедным, а от них взял рубище и оделся в него. Проходя литовскую землю, пустыни, села и города в виде странника и пришельца, он много претерпел бед и напастей от злых людей. Однако, хранимый Богом, он дошел до русской земли, пришел в великий и славный царствующий град Москву и обходил его, притекая к ракам святых чудотворцев, проникая во святые обители и рассуждая, где бы ему постричься и предаться молитве.

В Москве он нашел себе друга по имени Феодора, молодого, но богобоязненного и также искавшего пострижения. Из Москвы они вместе отправились в Великий Новгород и там ходили по святым местам и церквам, и обителям.

Из Новгорода они отправились на реку Свирь в пустыню к подвижнику преподобному Александру и стали усердно просить его:

– Мы желаем, святой отец, Господу Богу молиться: облеки нас Христа ради в монашеское одеяние.

Преподобный Александр обратился сначала к другу Григориеву Феодору и сказал:

– Ты, чадо Феодор, будешь водить зверя белоголового.

Григорию же сказал:

– А ты, чадо Григорий, сам будешь пастырь словесным овцам и наставник множеству иноков. Иди, чадо, на Комельский лес к преподобному Корнилию, и тот научит тебя, как Богу молиться и как тебе пасти словесное стадо иноков, а в нашей пустыне молодым отрокам невозможно жить. Однако отдохните здесь, чада мои, сколько дней пожелаете.

Они пробыли четырнадцать дней в пустыне у преподобного Александра и, взявши от него благословение, пошли в пределы города Вологды на Комельский лес. Пришли они внутрь пустыни к преподобному Корнилию Комельскому и постучались у ворот с молитвою Иисусовою.

Преподобный Корнилий, отворяя двери свои, сказал им:

– Чада, как прошли вы места непроходимые и зачем вошли в сию убогую пустыню? Чего ищете вы?

Они отвечали ему:

– Владыка наш, преподобный отец Корнилий, нами овладело великое желание облечься в иноческое одеяние. Христа ради – причти нас к своему богоизбранному стаду.

Преподобный Корнилий сказал Григорию:

– Ты, чадо Григорий, войди в убогую мою обитель, а ты, чадо Феодор, останешься в мирской жизни, возьмешь жену и родишь детей.

На Григория преподобный Корнилий наложил искус иноческий по преданию святых отцов. В этом искусе Григорий прожил значительное время, после чего преподобный Корнилий, вошедши в церковь, постриг Григория в монашеский чин и сказал ему слово от святого Евангелия: «Всякий, кто оставит домы, или братьев, или сестер, или отца, или мать, или жену, или детей, или земли ради имени Моего, получит во сто крат и наследует жизнь вечную. Многие же Будут первые последними, и последние первыми» (Мф.19:29-30). Затем старец говорил по отеческим вопросам и ответам новопостригаемому и нарек имя ему вместо Григория – Геннадий. Наконец сказал:

– Усвой, чадо, разум древних святых отцов: терпение, любовь и смирение, особенно же молитву общую, или соборную, и келейную и потрудись в подвигах нелицемерных.

Друг Геннадия Феодор, по пророчеству преподобных отцов Александра и Корнилия, провел жизнь свою в мире и в глубокой старости скончался в Москве. Преподобный Геннадий по благословению Корнилия усердно подвизался в молитвах и трудах, особенно же в хозяйственных монастырских службах в поварне, пекарне и прочих. Многие из братии негодовали на Геннадия за такие его подвиги и роптали.

Слыша этот ропот, преподобный Корнилий укреплял святого, говоря:

– Чадо Геннадий, не скорби о сем на братию, ибо они так говорят по внушению бесовскому.

Потом ненавистник добра диавол возбудил возмущение среди братии и на самого Корнилия. Видя это, преподобный дал место гневу и, взяв с собою ученика своего Геннадия, оставил свой новосозданный монастырь и ушел в костромские пределы, в дикий лес, на Сурское озеро, за шестьдесят верст от своего первого монастыря. Немного далее версты отсюда жили царские крестьяне, оброчные бортники. Эти крестьяне очень обрадовались приходу Корнилия и Геннадия, построили им келлию, приносили хлеб, мед и прочее необходимое, так как поблизости находилось бортное угодье, пчельник.

Преподобный Корнилий и Геннадий подвизались в молитве и посте, прилагая труды к трудам: рубили лес, пахали землю и выкопали четыре пруда.

Однажды православному великому князю Василию Иоанновичу угодно было предпринять труд путешествия на Бело озеро, помолиться по обещанию своему о благочадии. Когда великий князь достиг пустыни преподобного Корнилия и увидел, что тот удалился оттуда в иное место, весьма огорчился на братию и говорил ей:

– Ради вашего ропота и непослушания не живет отец Корнилий в своей пустыни.

И тотчас же послал слуг своих просить преподобного возвратиться на первое свое начинание. Преподобный Корнилий пришел пред великого князя Василия, припал к ногам его и просил прощения за отход свой от пустыни. Благоверный князь поднял его и сказал:

– Любимиче мой, отец Корнилий, моли за нас милостивого Бога, дабы Господь Бог даровал нам плод благочадия в наследие роду нашему и в устроение честным обителям, в державу российскому царству и в утверждение веры христианской.

Затем великий князь говорил преподобному Корнилию:

– Пребывай, отче, здесь, в первом своем начинании и трудах, отходною же пустынею, по нашему повелению, благослови ученика, которого хочешь.

Когда великий князь удалился, преподобный Корнилий благословил новою пустынею ученика своего Геннадия и повелел ему там воздвигнуть церковь во имя боголепного Преображения Господня.

Преподобный Геннадий по благословению отца Корнилия и по повелению великого князя все устроил в пустыни: и церковь Божию воздвиг, и украсил ее иконами и книгами, и всяким благолепием церковным. Когда в пустыни стали умножаться братия, он построил и вторую церковь, теплую, во имя преподобного Сергия, Радонежского чудотворца, и украсил ее, как и первую.

Сам же преподобный, трудясь постоянно, подавал братии образец смирения и терпения; он устроил для братии удобные жилища; днем рубил дрова и по ночам разносил их на своих плечах по братским келлиям, трудился в поварне и пекарне, мыл на братию власяницы, делал свечи, варил кутью, пек просфоры, – особенно же преуспевал в церковных службах, в посте и молитве. Сверх этого, он на себе носил вериги и кресты железные и тяжкие цепи. Такое великое бремя преподобный носил для усмирения плоти.

Вследствие этого на нем почила благодать Пресвятой Троицы; сподобившись ее, преподобный стремился к большим и большим подвигам, подавая образец своим ученикам во всех обычаях и нравах, ибо он учил их не столько словом, сколько делом, показывая то, что изложено выше.

«Кто в состоянии изобразить все подробности жизни его и всех подвигов и терпения или кто может перечислить болезни и труды его и попечение о братии!» Так восклицает составитель жития его, ученик его Алексий, который далее, в похвалу преподобному Геннадию, а более во славу Божию, повествует о чудесах его, совершенных благодатью Божьею при его жизни и по смерти.

Вот некоторые из сих чудес. Однажды случилось преподобному Геннадию прийти в царствующий город Москву с учениками своими Серапионом и Уаром. Он был с честью принят боярыней Иулианией Феодоровной, женой Романа Юрьевича. Иулиания просила Геннадия благословить сыновей ее Даниила, Никиту и дочь Анастасию. Когда святой благословлял Анастасию, то сказал:

– Ты лоза прекрасная и ветвь плод…

Закладка Постоянная ссылка.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *